افزایش دام‌های پروار شده در پاییز امسال

 

طبق اعلام مرکز آمار، تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و تعداد دام پروار شده افزایش یافت.

 در فصل پاییز سال جاری، تعداد ۴.۲ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ۱.۵ میلیون رأس «بز و بزغاله» در دامداری‌های کشور پروار شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش به‌ترتیب ۱۷.۳ درصد و ۵۶.۷ درصد افزایش یافته است.

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک که از آذر ۱۳۹۷ به‌صورت فصلی توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود نشان می‌دهد که در آذر ماه سال‌جاری تعداد ۶۲.۴ میلیون رأس دام سبک شامل ۴۶.۱ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ۱۶.۳ میلیون رأس «بز و بزغاله» در دامداری‌های کشــور موجود بود. مقایسه اطلاعات حاصل از اجرای طرح در پاییز سال‌جاری با زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد که تعداد «دام سبک» ۱.۵ درصد کاهش یافته است؛ مقدار این تغییرات برای «گوسفند و بره» ۲.۴ درصد کاهش و برای «بز و بزغاله» ۱.۱ درصد افزایش بوده است.

در فصل پاییز امسال، تعداد ۴.۲ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ۱.۵ میلیون رأس «بز و بزغاله» در دامداری‌های کشور پروار شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش به‌ترتیب ۱۷.۳ درصد و ۵۶.۷ درصد افزایش یافته است.

تعداد دام سبک متولد شده در این واحدها در فصل پاییز امسال شامل ۵.۵ میلیون رأس «بره» و ۱.۹ میلیون رأس «بزغاله» برآورد شده است.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

تاریخ انتشار: 1401/10/18

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد