خروج دام زنده از اردبیل کنترل می‌شود

 

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: خروج دام زنده از مرزهای استان اردبیل کنترل می‌شود و جلوی این امر در چارچوب قانونی گرفته خواهد شد.

یاسر عبداللهی شامگاه یکشنبه در مراسم راه‌اندازی واحد سورتینگ روده کشتارگاه صنعتی اردبیل اظهار کرد: ظرفیت خوبی در توسعه صنایع تبدیلی بخش دام در استان اردبیل فراهم شده که انتظار می‌رود با راه‌اندازی بخش‌های مختلف، امکان صادرات محصولات متنوع در این بخش فراهم آید.

وی تولید بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و وجود سه میلیون و ۸۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین استان را ظرفیتی عظیم در مسیر تقویت صادرات محصولات با ارزش افزوده بیشتر توصیف کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه کشاورزی اختصاص یافته تا بسترها و زمینه توسعه در ابعاد زراعی، باغی و دامی فراهم آید تا در کنار تأمین امنیت غذایی، اشتغال در این حوزه شکل بگیرد.

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل مجتمع گوشت اردبیل را از مجموعه‌های صنعتی فعال و تأثیرگذار در شمالغرب کشور برشمرد و تصریح کرد: برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات تولیدی در این حوزه، واحد سورتینگ روده راه‌اندازی شد تا با بسته‌بندی و برندسازی این محصول امکان صادرات آن به کشورهای هدف فراهم آید.

عبداللهی افزود: هر چند به ظاهر روده ارزش غذایی و یا اقتصادی چندانی ندارد اما با توجه به تقاضای صادرات این محصول و بالا بردن ارزش افزوده در این بخش بسته‌بندی جدید با راه‌اندازی واحد سورتینگ مجتمع انجام و صادرات آن نیز به کشورهای مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات این مجتمع هزینه شده و قابلیت کشتار مجتمع اردبیل چهار هزار رأس در یک شیفت است که در دام سبک این ظرفیت تا ۲۵۰ رأس ارتقا یافته است.

عبداللهی اضافه کرد: در حال حاضر کشتارگاه صنعتی اردبیل با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و امکان ارائه خدمات و عرضه محصولات پروتئینی در قالب بسته‌بندی استاندارد به شهرهای مختلف را دارد و ۳۵۰ نفر نیز در مجموعه مشغول فعالیت هستند.

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: ۸۰۰ نفر نیرو در این مجتمع توان اشتغال دارند که با افزایش بخش‌های تولیدی و تکمیل تجهیزات و امکانات مورد نظر امیدواریم در سال‌های آینده ظرفیت تولید و اشتغال این مجتمع ارتقا یابد.

 

منبع خبر: خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار: 1401/10/18

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد