گرانی گوشت قرمز در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می‌شود

 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:بررسی دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار با توجه به مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است در دستور کار کمیسیون کشاورزی قرار می‌گیرد.

رحمت اله نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه سال جاری یکی از مخالفین حذف ارز ترجیحی بودم، این ارز باید به صورت مرحله‌ای و تدریجی حذف شود تا شاهد کوچک شدن سفره مردم نباشیم.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق اعلام کردم که بعد از حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی قیمت گوشت قرمز به بیش از 250 هزار تومان و قیمت گوشت مرغ به بیش از 70 هزار تومان می‌رسد، ادامه داد: باید کالابرگ الکترونیکی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد تا بتوانند از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و مراکز خرید نیاز خود به گوشت مرغ، گوشت قرمز و لبنیات را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه قیمت تمامی نهاده های مورد نیاز خوراک دام سبک و سنگین افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: برخی از دامداران در حال فروش دام های مولد خود هستند که در این زمینه بارها هشدار و تذکر داده ایم، باید اقدام اساسی در زمینه حمایت از دامداری های سنتی و صنعتی در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسانات ارزی نیز نقش بسیار زیادی در زمینه فروش دام های مولد و قاچاق دام دارد، تصریح کرد: طی یک ماه اخیر وزیر جهاد کشاورزی در استان گلستان حاضر شد و با دامداران دیدارهایی داشت و معتقد بود این حوزه از تولید کشور حمایت شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد:بررسی دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار با توجه به مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است در دستور کار کمیسیون کشاورزی قرار می‌گیرد.

 

منبع خبر: خبرگزاری خانه ملت

تاریخ انتشار: 1401/10/17

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد