هدفگذاری ۱۰۰ میلیون دلار برای صادرات خوراک دام و طیور

 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت با توجه به هدفگذاری ۱۰۰ میلیون دلار برای صادرات خوراک دام، دولت باید حمایت‌های لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون در نشست خبری امروز گفت: بنابر آمار گمرک سال گذشته ۲۸ هزارتن به ارزش ۱۱ میلیون دلار خوراک آبزیان صادر شده که این رقم تا دی ماه به ۲۹ هزار تن به ارزش ۲۱ میلیون دلار افزایش یافته است.

قاسمی افزود: هدف‌گذاری ما برای صادرات ۱۰۰ میلیون دلار است، براین اساس دولت باید حمایت‌های لازم را برای صادرکنندگان انجام دهد.

وی اظهار داشت: اکنون ۲۵درصد سود کارخانه‌ها صرف مالیات می‌شود، اما مرغداران بخشی از این مالیات معاف هستند. هزینه انرژی هم برای آن‌ها ارزان‌تر از کارخانه‌هاست و همه این عوامل سبب شده که خود دامداران و مرغداران در مکان‌های تولید خود خوراک آماده تولید کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تولید نهاده‌های کشاورزی و محصولات نهایی مشکلی در کشور وجود ندارد، گفت: امسال تولیدات بخش کشاورزی بیش از ۱۲۰ تن بود که نه تنها نیاز کشور را تأمین می‌کند، بلکه امکان پوشش نیازمندی‌های کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون تاکید کرد در زنجیره تولید و تامین کالا‌های کشاورزی و صنایع غذایی مشکلی وجود ندارد.

به گفته او، علی رغم تمامی مشکلات، امنیت غذایی کشور تامین است. حال اینکه در بحث عرضه محصولات کشاورزی چه اتفاقی می‌افتد، به تولیدکننده ارتباطی ندارد.

قاسمی گفت: اگر سیستم بیمار توزیع اصلاح شود، بدون تردید بازار تقاضا تحریک می‌شود به طوریکه مردم با قدرت خرید فعلی می‌توانند خرید گوشت قرمز داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ادامه داد:تولیدکننده قیمت تمام شده از حد نرمال بیشتر است که این امر منجر به کاهش میزان مصرف و تقاضا شده است.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1401/10/17

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد