صادرات دام از بوشهر به صورت رسمی عملیاتی شود

 

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی مرکز قرنطینه دام از سوی سرمایه‌گذار قطری در بوشهر گفت: در این راستا صادرات دام از استان پیگیری و به‌صورت رسمی عملیاتی شود.

احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی وضعیت مرکز قرنطینه دام سرمایه‌گذار قطری در بوشهر با بیان اینکه روابط مردم استان بوشهر با قطری‌ها دیرینه است اظهار کرد: ساحل‌نشینان استان بوشهر از دیرباز با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله قطر ارتباط گوناگون فرهنگی، تجاری و اقتصادی داشته‌اند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام از این قرنطینه به قطر صادر شده است تصریح کرد: نگاه سرمایه‌گذار قطری تنها صادرات نیست بلکه، تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور و استان بوشهر مورد توجه است.

محمدی‌زاده با تأکید بر توجه به تسریع در صادرات دام از بوشهر به قطر بیان کرد: اکنون با پیگیری اقداماتی برای صادرات ۱۶ هزار راس دام از قرنطینه دام این سرمایه‌گذار قطری در حال اجرا است ولی ارائه مجوز صادرات دام از بوشهر به قطر برای این سرمایه‌گذار بر اساس توافقات انجام شده باید پیگیری و عملیاتی شود.

وی حمایت و کمک سازمان دامپزشکی و اتحادیه دامداران برای تسریع در حل مشکلات سرمایه‌گذار یاد شده را مورد ستایش قرار داد و خاطر نشان کرد: حمایت و کمک به سرمایه‌گذار مرکز نگهداری، قرنطینه و صادرات دام در بوشهر ضروری است.

استاندار بوشهر با اشاره به ایجاد مرکز پرورش و پرواربندی دام در بوشهر با مشارکت سرمایه‌گذار یاد شده خاطر نشان کرد: در ایجاد مرکز پرورش دام، ایجاد کشتارگاه صنعتی در بوشهر توسط سرمایه‌گذار قطری ضمن آمادگی لازم مورد حمایت قرار دارد.

محمدی‌زاده با اشاره به تعیین زمین برای اجرا طرح پرواربندی دام و کشتارگاه صنعتی تصریح کرد: ظرفیت مهمی برای تولید علوفه دامی با استفاده از پساب فاضلاب در بوشهر وجود و این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی کمک برای صدور مجوز صادرات، تولید علوفه، پرواربندی و پرورش و ایجاد کشتارگاه صنعتی دام را در اولویت برنامه‌ها دانست و تأکید کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی برای سرمایه‌گذاری دارد که از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذار حمایت ویژه می‌شود.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1401/10/13

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد