قاچاق دام از عوامل مهاجرت روستاییان به شهر است

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با اشاره به آسیب های قاچاق دام گفت: قاچاق دام از عوامل مهاجرت روستاییان به شهر است.

مالک روشنی صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات عشایر ایلام اظهار داشت: قاچاق دام باعث تخلیه روستاها و مهاجرت دامدارانی که دام‌هایشان را فروخته‌اند به شهر گردیده در نتیجه منجر به حاشیه نشینی آنان شده که خود مشکلات و آسیب‌های فراوانی را به دنبال دارد.

وی افزود: افراد سودجویی هستند که با خرید دام و قاچاق آن سودهای کلانی را به جیب می‌زنند که باید با آنان مقابله شود و همه ما و هرکس در هر سمتی که هست تکلیف داریم در حد توان اقداماتی را درجهت مقابله با قاچاق دام انجام دهیم.

روشنی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مصوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام که از سال ۱۳۹۵ در حال پیگیری و اجراست، انجام اقدامات و تدابیر پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز می‌باشد که امید است با همکاری همه دستگاه‌های متولی بتوان گامی مؤثر در این راستا برداریم.

در این جلسه مقرر گردید با توجه اهمیت و بازدارندگی فرایند پلاک کوبی در پیشگیری از قاچاق دام و نیز عدم تمایل دامداران بابت پرداخت کامل هزینه پلاک کوبی، برای تأمین اعتبار لازم برای اتمام پلاک کوبی دام در استان پیگیری لازم صورت گیرد، همچنین نسبت به تهیه و بازبینی لیست دفترچه‌های دامداری و نیز کارت عشایر برای شناسایی دامدار واقعی با هدف ارائه خدمات بهتر توسط دستگاه‌های متولی اقدام لازم صورت گیرد.

 

منبع خبر: خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار: 1401/10/10

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد