مخاطرات بهداشتی کشتار غیر مجاز دام در حاشیه شهرها

 

نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: کشتار غیرمجاز دام در حاشیه شهرها، تبدیل به یک معضل بهداشتی شده و باعث ایجاد انواع خطر و نابسامانی می گردد.

حجت الاسلام عباسعلی بازیار با اشاره به وضعیت نابسامان کشتار غیر مجاز در حاشیه شهرهای استان، اظهار کرد: کشتار غیرمجاز دام در حاشیه شهرها، تبدیل به یک معضل بهداشتی شده و باعث ایجاد انواع خطر و نابسامانی می گردد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشتارگاه‌های سنتی در استان شرایط مناسبی برای کشتار ندارند، افزود: باید شرایطی فراهم گردد که گوشت قرمز یا سفیدی که به دست مردم می‌رسد دارای استاندارد‌های بهداشتی و تغذیه‌ای قابل قبولی باشد.

بازیار اظهار کرد: عده ای با کشتار غیر مجاز، بازار عرضه گوشت قرمز و سفید را در اختیار دارند و تنها به دنبال سود و منافع شخصی هستند و همین افراد و جریان‌ها مانع می‌شوند که گوشت مناسب و بهداشتی به دست مردم برسد.

نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: متأسفانه وضعیت کشتار غیر مجاز در استان غیر قابل تحمل است و کانون‌های چندگانه عرصه گوشت‌های غیر بهداشتی، سلامت مردم را به سختی در خطر انداخته‌اند.

حجت الاسلام بازیار گفت: کشتارگاه‌های استان عمدتاً با ظرفیت پائین فعال هستند و برخی نیز غیر فعال هستند مثل آبدانان و دره‌شهر و سرابله، درحالی که لازم است این کشتارگاه‌ها مشکلاتشان حل بشود و وارد چرخه اقتصادی دام استان بشوند.

وی تصریح کرد: مبارزه با کشتار غیر مجاز تنها وظیفه یک اداره مانند دامپزشکی نیست و همت استانی و هماهنگی‌های بین بخشی طلب می‌کند، مبارزه با کشتار غیر مجاز نیازمند حمایت استاندار محترم و همچنین دستگاه قضایی در استان است و از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1401/10/10

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد