گروه‌های جهادی ۵/۵ میلیون دام سبک و سنگین را معاینه کردند

 

مسئول بسیج جامعه کشاورزی گفت: امسال در قالب یک طرح جهادی ۵/۵ میلیون دام سبک و سنگین در کشور معاینه و مایه‌کوبی شد.

مراسم آغاز عملیات مشترک مدیریت هوشمند اقتصاد بهره‌وری محصولات راهبردی کشاورزی امروز با حضور ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین در محل سازمان بسیج برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا جهانسوز، مسئول بسیج جامعه کشاورزی گفت: امنیت غذایی و توجه به کشاورزی مورد تاکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم  انقلاب بوده و جزء سیاست‌های اصلی در گام دوم انقلاب به شمار می‌رود.

 

گروه‌های جهادی ۵/۵ میلیون دام سبک و سنگین را معاینه کردند

وی در تعریف امنیت غذایی اظهار داشت: دسترسی آحاد مردم به غذای کافی، مغذی، و حلال و طیب برای داشتن یک زندگی سالم را به عنوان امنیت غذایی به شمار می‌رود.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی افزود: کل تولیدات محصولات کشاورزی قبل از انقلاب به ۲۹ میلیون تن می‌رسید که امروز این رقم به ۱۳۰ میلیون تن افزایش یافته، با این وجود در برخی محصولات کشاورزی وابستگی وجود دارد و از دلایل مهم آن افزایش قیمت مواد غذایی در بازار‌های جهانی، می‌توان ذکر کرد.

به گفته وی؛ قیمت غلات دانه‌ریز سال گذشته ۳۰ درصد و قیمت ذرت ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین سایر مسائل مانند افزایش قیمت سوخت و منازعات جهانی به افزایش قیمت محصولات کشاورزی تأثیر گذار بوده است.

جهانسوز همچنین افزود: طرح افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی از سال ۹۲ در سازمان بسیج تهیه شده و قرارگاه شهید ساجدی در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های قرارگاه شهید ساجدی که در ایام نوروز امسال انجام شد، حدود ۱.۴ میلیون رأس دام معاینه و درمان شد و تا تابستان امسال حدود ۵.۵ میلیون دام سبک و سنگین معادل ۱۲ درصد دام کشور به وسیله گروه‌های جهادی معاینه و درمان و مایه‌کوبی شد.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی همچنین از تشکیل کلینیک‌های سیار دامپزشکی خبر داد و گفت: ما با داشتن ۳۰ هزار مهندس کشاورزی به گفته مقام معظم رهبری باید در تولید ۵ محصول اساسی به خودکفایی برسیم.

او همچنین از تدوین سند علمی کشاورزی در بسیج خبر داد و گفت: طرح‌هایی مانند کاداستر و ارتقای امنیت غذایی و برنامه ملی کشاورزی و امنیت غذایی در دستورکار قرار داده است. همچنین کشاورزی با مدیریت هوشمند و کشاورزی بر اساس نیازمندی‌های ملی در دستورکار قرار دارد.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1401/10/05

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد