کلاس‌های آموزشی ارتقاء سطح مبارزاتی سازمان دامپزشکی کشور

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران با تاکید بر دوره‌های آموزشی ارتقاء سطح مبارزاتی سازمان دامپزشکی کشور گفت: این دوره‌های آموزشی شامل برگزاری ۳۱ کلاس در مراکز استان‌ها و ۱۶ کلاس در شهرستان‌ها است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران با تاکید بر تشکیل کلاس‌های آموزشی در اتحادیه‌های استانی به منظور ارتقاء سطح مبارزاتی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: این دوره‌های آموزشی شامل برگزاری ۳۱ کلاس در مراکز استان‌ها و ۱۶ کلاس در شهرستان‌ها و دو کارگاه آموزشی جهت مدیران عامل اتحادیه‌ها در محل اتحادیه مرکزی در یکسال و تکرار آن طی سه سال بوده است.

آقای مجتبی عالی با اشاره به تشویق دامداران برای کسب اطلاعات علمی بیشتر در کلاس‌های آموزشی با صدور گواهی‌های آموزشی با امضاء اتحادیه مرکزی دامداران ایران و سازمان دامپزشکی کشور، گفت: مکاتبه با مرکز آموزش عالی امام خمینی برای اجرای ۵ دوره آموزشی با صدور گواهی آموزشی جهت بهره برداران که در کلاس آموزش شرکت کرده اند نیز انجام شده است.

وی با بیان فعالیت‌های اجرایی در حوزه بهداشتی، افزود: همکاری با سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مهم دامی که ضرر‌های غیر قابل جبرانی حاصل می‌کنند از جمله تب برفکی، تب سه روزه، بیماری لمپی اسکین در حال اجرا است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور، به منظور تکثیر گاو‌های پرتولید و تسهیل در تولید مثل با بهره وری مناسب و بهبود راندمان تولید کیفی با حداقل هزینه خوراک و افزایش راندمان، این اتحادیه با همکاری پژوهشگاه ابن سینا دانشگاه شهید بهشتی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی انتقال جنین ۳۰ کارگاه طی سه سال کرده است.

مجتبی عالی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در واحد بازرگانی نیز، افزود: تأمین و توزیع انواع نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران شامل ۱۹هزار تن جو، ۲۸هزار تن ذرت، یکهزار تن کنجاله آفتابگران و یکهزارتن کنجاله سویا عملیاتی شده است.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1401/09/25

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد