اجرای طرح ساماندهی مراکز عرضه خوراک دام و طیور(علافی) بدون پروانه

 

رییس شبکه دامپزشکی کاشمرگفت: فعالیت علافی های غیر مجاز خوراک دام فاقد پروانه بهداشتی معتبر از سازمان دامپزشکی، بر اساس برنامه‌ای زمانبندی شده متوقف می‌شود.

دکتر سعید خانزاده از اجرای طرح ساماندهی مراکز نگهداری و عرضه خوراک دام و فرآورده‌های دامی با همکاری اداره صمت خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش کیفیت تولیدات محصولات خوراک دام و طیور و بر همین اساس کلیه این مراکز باید وضعیت واحد خود را با شرایط و آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح تطبیق دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده 21 قانون سازمان دامپزشکی کشور (آیین‌نامه نظارت بهداشتی)، ساماندهی بهداشتی مراکز تولید، نگهداری و توزیع خوراک دام و طیور در دستور کار شبکه دامپزشکی کاشمر قرار گرفته است.

وی افزود: واحدها یی که فاقد پروانه بهداشتی بهره‌برداری هستند در مرحله نخست، متصدیان این مراکز ملزم به تشکیل پرونده و ارائه مدارک  می شوند وپس از بررسی پرونده‌ها و طرح در کمیته فنی، تصمیمات لازم در ارتباط با این مراکز اتخاذ خواهد شد.

 وی با اشاره به فعالیت یک کارخانه خوراک دام، طیور آبزیان در کاشمر افزود: هم‌اکنون تولیدات این کارخانه علاوه بر تامین نیاز دامداران و مرغداران شهرستان به سایر شهرها و استان‌های کشور نیز صادر می‌شود که بر همین اساس افزایش کیفیت تولیدات این واحدها بسیار با اهمیت است.

 

منبع خبر: سایت  اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/16

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد