برگزاری سیزدهمین کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی در استان ایلام

 

مدیر هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی استان از برگزاری سیزدهمین کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی با موضوع پرورش دام سبک در شهرستان چوار خبر داد.

حشمت سیاهی گفت: سیزدهمین کاروان ترویجی ارتقا بهره وری کشاورزی با موضوع پرورش دام سبک در قالب دو کارگاه آموزشی ترویجی و با حضور محققان مرکز تحقیقات، کارشناسان ستادی مدیریت ترویج و امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان و کارشناسان و مروجان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چوار و دامداران و عشایر دو روستای گله جار و راه سفید در شهرستان چوار برگزار گردید.

وی افزود: در این کاروان ترویجی ابتدا مسائل و مشکلات پرورش دام سبک شناسایی و احصا گردید و سپس کارشناسان بخش اجرا از معاونت بهبود تولیدات دام و اداره کل امور عشایری و محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان راهکارهای علمی و فنی را در خصوص تغذیه دام سبک، اصلاح نژاد و تامین نهاده ها ارائه کردند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان ایلام هدف از اعزام این کاروان ترویجی را حضور متخصصان در عرصه و افزایش ضریب نفوذ دانش، تبادل اطلاعات با بهره برداران و احصای مسائل و مشکلات دانشی و ارائه راهکارها و توصیه های علمی و فنی قابل اجرا توسط محققان، بیان کرد.

گفتنی است برنامه سیزدهمین کاروان ترویجی ارتقاء بهره وری کشاورزی با موضوع پرورش دام سبک در استان ایلام همزمان با ۹ استان کشور به صورت زنده و برخط از شبکه ی ملی برکت در سراسر کشور پخش شد.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایانا

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/15

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد