وعده حمایت از دامداران به کجا رسید؟

 

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری خراسان رضوی گفت: احمال و کوتاهی در پرداخت به موقع و در قالب توافق شده مطالبات دامداران در قالب خرید حمایتی گوشت قرمز، موجب نارضایتی و استیصال این فعالان صنعت تولید گوشت در استان شده است.

امین هراتی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ما افزود: در اواخر مرداد ماه امسال بود که قرار شد دولت با هدف حمایت از دامداران و فعالان این حوزه اقدام به خرید حمایتی نماید که این اقدام با همراهی کامل دامداران محقق شد.


وی بابیان اینکه در این قالب طی سه ماه گذشته ۲۸۰ تن گوشت قرمز (گوساله و گوسفند) تحویل شرکت پشتیبانی دام و به تعبیری دولت شده است، ادامه داد: طبق توافقات انجام شده قرار بود حداکثر ظرف مدت ۲ ماه بهای گوشت تحویلی به دامداران پرداخت شود حال آنکه نه تنها چنین نشد بلکه ظرف سه ماه گذشته بخش اندکی پرداخت نقدی، بخش دیگری از بدهی دولت به شکل تهاتر و تحویل ذرت و سویا به دامداران و همچنان بخش زیادی ازبدهی پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: این درحالی است که در ابتدای قرارداد صرفا پرداخت نقدی از سوی شرکت پشتیبانی باید انجام میشد حال آنکه در نهاده‌های تحویل شده و کیفیت و قیمت آن‌ها هم شاهد مشکلات جدی و بی کیفیتی و در نهایت نارضایتی شدید دامداران هستیم.


هراتی گفت: ارزش گوشت قرمز تحویلی معادل ۶۰ میلیارد تومان است که پنج درصد این مبلغ به صورت نقدی پرداخت شده و حدود ۲۵ میلیارد تومان دیگر مطالبه دامداران نیز به صورت تحویل نهاده دامی بی کیفیت و گران قیمت صورت گرفته است.


وی ادامه داد: همچنان بیش از ۳۰ میلیارد تومان مطالبه دامداران بعد از سه ماه پرداخت نشده است و دامداران به شدت از این وضعیت گلایه‌مند و ناراضی هستند.


وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم دولت هرچه زودتر در ساماندهی این وضعیت همکاری کند تا دامداران بتوانند به انجام کار‌ها و خدمات خود در تولید بپردازند.

 

منبع خبر: خبرگزاری شهرآرا نیوز

تاریخ انتشار: 1401/09/06

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد