تولید ۹۱ درصد واکسن‌های دامی در کشور

 

۹۱ درصد واکسن‌های دامی در کشور تولید و تنها ۹ درصد واکسن‌های دامی وارداتی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره وضعیت تولید واکسن دام و طیور در کشور در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان گفت: همچنین ۲۵ درصد واکسن‌های طیور در کشور تولید می‌شود و ۷۵ درصد وارداتی است که امید است تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید واکسن طیور بیش از ۵۰ درصد شود یعنی در حوزه واکسن طیور ۵۰ درصد به خودکفایی برسیم.

 آقامیری افزود: همچنین برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۲ از واردات واکسن دام و طیور خودکفا شوم که البته شرایط کشور در این زمینه موثر است.

 معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: به طور کلی برای طیور در کشور به ۱۰ و نیم میلیارد دز واکسن نیاز داریم که از این میزان حدود ۳.۵ میلیارد دز در داخل تولید و هفت میلیارد دز وارد می‌شود.

 آقامیری اضافه کرد: در حوزه واکسن دامی نیز به ۶۰۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم که ۵۵۰ میلیون دز تولید داخل بوده و ۵۰ میلیون دز واردات صورت می‌گیرد.

 وی ادامه داد: برنامه موجود سازمان دامپزشکی برای ریشه کنی۶ بیماری دامی در کشور است که این مورد می‌تواند در سال‌های آینده ظرفیت شرکت‌های واکسن سازی را افزایش و بتوانیم واکسن‌های دیگر را تولید کنیم.

 این مسئول درباره وضعیت کشور در زمینه بیماری‌های دام و طیور تصریح کرد: در خصوص بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان تا کنون گزارشی وجود نداشته و امید است تا اردیبهشت ماه نیز کانون آلودگی گزارش نشود تا بتوانیم صادارت محصولات طیور را ادامه دهیم.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1401/11/09

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد